London pt. 3

John Isaacs
"I can't help the way I feel", av John Isaacs.

Veckorna försvinner snabbt minsann. Det är så mycket som jag vill hinna med att jag inser att jag inte på långa vägar kommer att hinna allting. Men det ger mig och andra sidan ännu en anledning till att komma tillbaka! Vardagarna spenderas i Hackney och Dalston eftersom det är där jag bor och arbetar. Men på helgerna passar jag på att upptäcka andra delar av London. Dem senaste helgerna har jag bl.a. varit på the Wellcome Collection där det var både en utställning om japansk outsider art och en permanent utställning om kroppen varav John Isaacs verk var en del av utställningen.

Ännu ett museum man bara måste besöka när man är i London är ju självfallet Victoria & Albert. Idag körde jag uppvärmningsrunda inför nästa helg då jag ska se David Bowie utställningen. V&A är en aning för stort för att klaras av på en dag så då är det tur att man har möjlighet att komma tillbaka. När jag ändå var i närheten så passade jag på att besöka Serpentine Gallery i mitten av Hyde Park. Sedan avslutar jag mer än gärna mina helger med att äta sushi på Kyoto i Soho. 

Serpentine

Samurai

Sushi

0 comments:

Post a Comment